dilluns, 7 de març del 2011

Vaig de bòlit!

Ja estic situada de ple en el curs 2011 i tinc una feinada que no me l'acabo. A part dels cursos de llengua catalana (avui ja he tingut 15 alumnes a la Catòlica! Sílvia, no calen trucades...), he de preparar unes sessions de cultura que formen part d'un projecte semestral de la Universitat de Xile: (Des) encuentro de culturas en la Península Ibérica.

Es tracta d'un curs de formació general, coordinat per l'anterior lector de català, en el qual participem diversos representants de la península: un gallec, una basca, un andalús, una portuguesa i una servidora.

La meva sessió introductòria l'he titulada "Catalunya: la voluntad de ser" (en castellà, és clar), tot recordant Jaume Vicens Vives i el seu assaig Notícia de Catalunya. A veure què en sortirà... I en castellà, és clar...

De fet, els xilens, en general, no són gaire exigents amb el castellà dels nouvinguts, almenys amb el meu. Més d'un m'ha dit que "hablaba un castellano muy bonito".

Tot i la feina, alguna estona d'oci també me la permeto... Ahir no vaig poder resistir la temptació de veure el mar i vaig fer una excursió a Viña del Mar... Però, d'això, ja en parlaré un altre dia..., que demà començo les classes a la Universitat de Xile, on hi faig dos cursos durant aquest semestre, i no vull fer cara de son...

3 comentaris:

  1. Y esclaro que hablas un castellano bien bonito! I a més 0 problemes amb les "ses" i les "zetes", no?
    Ja ens aniràs explicant com van les classes i la teva vida social.

    Que vagi molt bé!
    Una abraçada!

    ResponElimina
  2. Molt interessant tot plegat! Fins y todo tu castellano venido de la madre patria!

    El pròxim episodi... oci a Xile!

    ResponElimina
  3. Hola Mònica!!!
    Veig que les classes a la Catòlica ja van "viento en popa"....i doncs què et pensaves que només tindries 8 alumnes, no home no! si tots volen veure a la professora que "habla un castellano muy bonito".

    Bé, ja ens continuaràs explicant com va tot.

    Que vagi molt i molt bé!!!!!!!!!!
    Una abraçada ben forta!!!!!!

    ResponElimina